dinsdag 18 november 2014

D66 zoekt onconventionele ideeën voor verduurzaming Westvoorne

De komende jaren willen we in Westvoorne grote stappen zetten om woningen, bedrijven en andere energieverbruikers te verduurzamen. Dit betekent dat we voor onze energiebehoefte overstappen op duurzame vormen van energieopwekking. Gezien de enorme hoeveelheden fossiele energie – elektriciteit uit kolen, aardgas, benzine, diesel – die we nu met zijn allen gebruiken, is dat een zware opgave. Daarom zoekt D66 Westvoorne naar nieuwe, onconventionele ideeën. Heeft u deze, stuur ze ons dan toe!

Naast verduurzamen willen wij ook zwaar inzetten op besparing. Alle energie die we niet gebruiken, hoeven we niet te verduurzamen. De verduurzaming is enerzijds noodzakelijk om klimaatverandering tegen te gaan. Maar, anderzijds, als de klimaatdiscussie u niet kan boeien, dan is verduurzaming essentieel om onze afhankelijkheid van de Russen en het Midden-Oosten te minimaliseren. Alleen als we energieonafhankelijk worden, kunnen we onze rijkdom in de toekomst in stand houden.

Vandaar dat de gemeenteraad en het college van wethouders in Westvoorne de komende periode heel nadrukkelijk alle maatregelen bekijken en onderzoeken om energie te besparen en onze energievoorziening te verduurzamen. Er liggen in deze gemeente erg veel kansen, maar er zijn ook beperkingen. De duurzaamheid van de gemeente zit hem ook in onze natuurlijke omgeving, en die willen we onaangetast houden. Daarom is het zaak om met zoveel mogelijk mensen op een zo creatief mogelijke wijze naar de beste, energiebesparende mogelijkheden en verduurzamingsopties te zoeken.

Aangezien de ideevorming, in bestuurlijke zin, op volle toeren draait, is het nu ook hét moment voor de inwoners van Westvoorne om hun stem te laten horen. D66 Westvoorne heeft in haar verkiezingscampagne aangekondigd dat bewoners moeten kunnen meedoen in dit debat. Vandaar dat wij iedereen oproepen om zijn of haar ideeën voor energiebesparing of verduurzaming in te dienen. Dit kan via het e-mailadres: D66Westvoorne@gmail.com of via Twitter @D66Westvoorne. Elk idee of elke suggestie zal serieus worden benaderd.

zonnepanelen