donderdag 24 april 2014

D66 Voorne boekt flinke verkiezingswinst

De gemeenteraadsverkiezingen van 2014 zijn voor de drie afdelingen van D66 Voorne succesvol verlopen. In alle drie de gemeenten op Voorne is D66 groter en sterker uit de bus gekomen. In Brielle en Hellevoetsluis zijn de fracties met één persoon versterkt en in Westvoorne wist D66 tussen het geweld van de lokale partijen ook nog stemmen te winnen, maar niet voldoende voor een extra zetel.

In Hellevoetsluis is de fractie van één naar twee zetels gegaan. Fractievoorzitter Mieke Bakker krijgt in de raad versterking van Jan-Govert van Gilst. In Brielle kon men, door een goede uitslag, van twee naar drie zetels in de raad groeien. Fractievoorzitter is Dick Verbeek en hij wordt in de Brielse raad geflankeerd door Wim Smit en Rien Olijve. In Westvoorne bezet lijsttrekker Erik Mulder de zetel voor D66. Inmiddels is D66 in Westvoorne al wel gevraagd om mee te doen aan de coalitiebesprekingen, zodat de samenstelling van raad en college voor D66 mogelijk nog positieve gevolgen heeft.